Slut på träningsabstinensen!

Jag tror aldrig att jag känt av det förut och jag visste nog inte riktigt att det fanns. Mot slutet av föregående vecka så slog den till rejält, träningsabstinensen!

Förra veckan var en vilovecka helt utan någon träning. Jag tror inte riktigt att jag förstått hur viktigt det kan vara med helt träningsfria dagar, men efter lite litteraturstudier har jag förstått det. Efter att har tränat sju dagar i veckan i ganska många veckors tid var det i alla fall dags för en utan någon träning. Det var inga problem till en början med långa sovmorgnar och gott om tid utanför jobbet, men mot slutet slog träningsabstinensen till.

När jag kom hem ifrån jobbet i fredags var jag riktigt lättretad, hade seriösa koncentrationssvårigheter och var allmänt odräglig att vara med. Som tur var åkte vi ut till landet och fick lite träning i ”naturens gym” vilket verkligen behövdes.

Så här i efterhand var det grymt nödvändigt med en hel vilovecka, men i framtiden kommer jag nog lägga in en del hela vilodagar istället för att köra en hel vecka då och då. Dagens P90X-pass Chest & Back + Ab Ripper X gjorde i alla fall sitt och det märktes att kroppen verkligen byggt upp sig under veckan som gått för nu är jag starkare än någonsin :).

Den här veckan kommer jag att beskriva de olika passen som ingår i första delen av P90X efter det att jag kört dem.

Underbart att vara tillbaka på banan med endorfinurladdning!